Senin, 30 April 2012

Bidadari Syurga

BIDADARI SYURGA

Syurga itu di jadikan Alloh Subhanahu Wata'ala untuk orang-orang beriman dan beramal sholeh...yaitu umat dari zaman Nabi Adam Alaihi sallam sampai umat Nabi Muhammad Shollallohu alaihi wa-sallam yang terakhir sekali terlahir di dunia.dan sesampainya mereka di syurga itu mereka di kahwinkan dengan Hurul-aini(bidadari).

Firman Alloh Subhanahu Wata'ala:

Sesungguhnya orang-orang yang takwa itu di tempatkan dalam syurga dan (di sana mendapatkan)kesenangan(yang sesenang-senangnya). mereka bersuka ria dengan apa yang di berikan kepadanya oleh Tuhan mereka, dan Alloh Subhanahu Wata'ala memelihara mereka itu dari azab neraka.(di katakan kepada mereka itu)makanlah dan minumlah dengan enak sebagai balasan dari apa yang kamu kerjakan. mereka bertelekan di atas tempat tidur dan Kami kahwinkan dengan Hurul-aini(bidadari)....At-Thur: 17-20.

Sekalian orang laki-laki yang masuk ke dalam syurga itu sesampainya di sana akan di kahwinkan dengan hurul-aini. biarkan dia meninggal di waktu kecil maupun meninggal sudah sangt tua.

Adapun para mukminat-Ahluddunya nanti sampai di syurga lebih cantik dari hurul-aini.

.....di dalam syurga ada hurul-aini yang baik dan cantik.Hurul-aini yang cantik jelita di jaga dalam khaimah-khaimah .mereka tidak pernah di sentuh oleh manusia dan jin...Qs.Ar-Rahman: 70,72,73.

Hurul-aini yang biasa di sebut bidadari itu adalah perempuan syurga yang sangat cantik sekali,belum pernah ada perempuan secantik itu di dunia selama bumi ini di naungi langit,yaitu sejak bumi ini di jadikan Alloh Subhanahu Wata'ala sampai sekarang. mereka belum pernah kesentuh oleh sesiapapun ,baik manusia,jin maupun malaikat.Masih tetap perawan dan sekarang mereka di jaga dalam khaimah2 di dalam syurga,menunggu sampai hari kiamat tiba sampai masuknya orang2 beriman ke dalam syurga dan akan mengawininya.........

>>BENTUK TUBUH HURUL-AINI

(Hurul-aini)laksana mutiara yang tersimpan baik. Itulah balasan terhadap apa yang kamu kerjakan..Qs. Al-wAQI'AH: 23-24.

Perempuan syurga itu perempuan yang sangat cantik ,bagaimana cantiknya Hurul-aini ini di jadikan Alloh Subhanahu Wata'ala ,Nabi Shollallohu alaihi wa-sallam menerangkan dalam hadistnya:

Hadist dari Sa'id Al-Khudri ra mengatakan bahwa Rosululloh Shollallohu alaihi wa-sallam bersabda: bahwa perempuan-perempuan syurga (Hurul-aini)itu betisnya masih kelihatan di balik tujuh lapis pakaian sutera yang di pakainya itu. Malah kelihatan sampai ke sumsum tulang betisnya itu. Demikianlah Alloh Subhanahu Wata'ala berfirman dalam Al-Qur'an. Hurul-aini itu seolah-olah batu permata yakut dan intan berlian yang berkilauan....HR. Bukhari.

Hadist dari Abi Hurairah ra mengatakan bahwa Nabi Shollallohu alaihi wa-sallam bersabda: kalau sekiranya perempuan syurga itu (Hurul-aini) berada di dunia ini,maka dunia ini terang-benderang oleh sinar wajahnya. Dan perhiasan yang berada di kepalanya itu lebih bagus dari segala yang terdapat di dunia ini.HR. Bukhari.

Kecantikan tubuh Hurul-aini ini tidak dapat di uraikan dengan kata-kata , lebih cantik dari apa yang di hayalkan. Kecantikan luar biasa yang di peruntukkan buat manusia beriman....

Hurul-aini sangat cantik dan alangkah mulia wanita muslimah yang beriman ,kerna kecantikannya melebihi kecantikan Bidadari syurga.....

Tahukah engkau bahwa sekarang Hurul-aini sedang menunggu-nunggu kedatangan orang-orang yang akan memasuki syurga.

>>Pakaian dan Perhiasan Bidadari

Para bidadari syurga memakai pakaian sutera yang paling halus dan dengan berbagai warna yang bermacam-macam. Memakai gelang dan kalung dari emas dan perak bertatahkan intan berlian dan permata yang sangat indah dan lebih indah dan jauh lebih bagus dari itu.

Bahwa sesungguhnya orang-orang yang takwa itu berada di tempat yang aman, iaitu di dalam syurga dan mata air. Mereka memakai pakaian sutera halus dan sutera tebal(duduk) berhadap-hadapan. Demikian kami kahwinkan mereka dengan hurul-aini..Qs.Ad-Dukhan: 51-54.

Hanya dengan kain suteralah yang dapat di contohkan pakaian orang di syurga itu karena kain sutera inilah yang di anggap paling bagus di dunia ini. Mumi-mumi Fir'aun yang di kuburkan dlam piramid mesir itu di bungkus dengan sutera yang di datangkan dari India Purba. Kalao di dunia memang itulah kain yang paling bagus. Itulah kain yang di pakai oleh raja-raja zaman dulu. Sebenernya pakaian yang di pakai Hurul-aini jauh lebih bagus dan indah dari itu. Tentang materi dan keindahan syurga itu yang sesungguhnya belum pernah di lihat,belum pernah di dengar dan belum pernah terguris dalam hati seseorang.

(bagi mereka)Syurga Adnan,mereka masuk ke dalamnya. Di dalam syurga itu mereka di beri perhiasan dengan gelang-gelang dari emas dan luk-luk ratna mutu manikam. Di dalam syurga itu pakaian mereka adalah sutera. Kata mereka: Alhamdulillah,Alloh telah menghilangkan dari kami rasa duka. Bahwa Tuhan kami benar-benar pengampun lagi mensyukuri...Qs.Fathir: 33-34.

Bentuk cantik pakaian indah,perhiasan kalung dan gelang dari emas bertatahkan intan berlian dan batu permata yang mahal-mahal. Itulah dia Hurul-aini yang sekarang sedang di simpan di dalam kamar syurga menunggu kedatangan orang-orang beriman dari dunia.

Apalah arti dunia ini,dunia yang penuh dengan fitnah dan airmata. Dunia penuh dengan ejekan ,caci maki,kebencian,gunjingan dan kemaksiatan lain.
Kesenangan syurga itu sengaja di buat Alloh Subhanahu Wata'ala hanyalah untuk orang beriman dan beramal sholeh iaitu mereka yang taqwa.WAllohu'alaam bishshowab

Subhanalloh....
Begitu mulianya manusia beriman di nanti oleh para bidadari.....dan perempuan dunia akan lebih cantik dari para bidadari......sungguh nikmat yang luar biasa senyum santun erat ukhuwah fillah semuga ada manfaat...
Subhanallah wabihamdihi Subhanakallahumma Wabihamdika Asyhadu Allailaaha Illa Anta Astaghfiruka Wa'atuubu Ilaik
www.info-iman.blogspot.com